טיפים לכתיבת קורות חיים

קורות החיים יהיו שער הכניסה שלכם לעולם העבודה בין אם היא בארץ או בחו"ל והם צריכים להיכתב בצורה נכונה כדי שהם ימצו את הפוטנציאל שלהם. לא פעם אנשים שמחפשים עבודה מגיעים עם רזומה עשיר אבל הם לא יודעים מה צריך להיות בקורות החיים ואיך לכתוב אותם, ומפספסים עוד ועוד עבודות שיכולות להתאים להם כמו כפפה ליד מכל בחינה.

אז לא משנה מה אתם מחפשים ומהי ההשכלה שלכם, הנה כמה טיפים על כתיבת קו"ח שחשוב שתכירו.

Credit: Pixabay

לפני הכול – מה צריכים לכלול קורות החיים?

רגע לפני שנתחיל עם טיפים איך לכתוב קורות חיים, חשוב קודם לדעת מה בכלל צריכים לכלול קורות החיים שלכם. הם צריכים לכלול את ההשכלה שלכם מה שאומר מה למדתם והאם הלימודים הללו היו במסגרת מקצועית, אקדמית או אחרת וכתבו גם מהן המיומנויות שרכשתם במהלך הלימודים.

הדבר הבא שצריך להופיע בקורות החיים שלכם הוא מהו הניסיון התעסוקתי שלכם, באילו חברות עבדתם ובאילו תפקידים, מה היו תחומי האחריות שלכם ומה היה תחום העיסוק שלכם בכל אחת מהעבודות. זהו החלק המשמעותי ביותר מכיוון שהמעסיקים מחפשים יותר ניסיון מיידע ותארים. כתיבת קו"ח צריכה לכלול גם את השירות הצבאי שלכם, מה כלל התפקיד ולאיזו דרגה הגעתם (אם יש לה משמעות כמו קצונה וכד') וכמובן, מהם מיומנויות המחשב שלכם שהיום נדרשים בכל עבודה שהיא. קורות החיים שלכם צריכים לכלול גם פרטי יצירת קשר והמלצות אם ישנן ממעסיקים קודמים.

טיפים נוספים

הסדר המקובל הוא מה שאתם צריכים

אל תבלגנו את קורות החיים שלכם וכתבו בסדר הנכון שהוא: פרטים אישיים ויצירת קשר, השכלה, ניסיון תעסוקתי, שירות צבאי, הכשרות כלשהן וגם תוספות כמו פעילויות חברתיות וכד'.

התאימו גרסה לעבודה המיוחלת

אל תתעצלו ותשתמשו באותו נוסח בכל העבודות שמוצעות לכם. התאימו את הגרסה הנכונה לסוג העבודה והחברה או העסק שעומדים מאחוריה.

תחביבים זה פחות…

זה שאתם אוהבים לבשל זה מדהים וזה שאתם עושים עבודות עץ בזמנכם הפנוי זה מעולה, אבל זה לא באמת מעניין את המעסיק הפוטנציאלי שלכם. פעם היה מקובל לכתוב תחביבים היום כבר לא.

עיצוב

כתבו מקסימום עמוד אחד (אלא אם כן ממש דחוף לכם לכתוב עוד), השתמשו בתבליטים ורווחו את השורות, הימנעו מהוספת צבעים, הקפידו על מראה אחיד, הדגישו נקודות חשובות בטקסט ושימרו את הקובץ כ-PDF.

אל תתעצלו בכתיבת קורות החיים שלכם. תשקיעו את הזמן הדרוש, תתייעצו (אבל רק עם מי שבאמת מבין בתחום) ובסופו של דבר תראו תוצאות.