5 מילים וביטויים שאסור להגיד כשאתם מנהלים משא ומתן על המשכורת שלכם

משא ומתן על המשכורת שלכם זה שלב מעיק שחייבים לעשות כשמחפשים עבודה חדשה (או כתנאי להישאר בעבודה הנוכחית). לעתים קרובות מדי, מועמדים פשוט כל כך נרגשים לקבל הצעה שהם לא חושבים אפילו לבקש שכר גבוה יותר – מה שבדרך כלל אומר שנותר כסף על השולחן.

מצד שני, אתם לא רוצים לנהל משא ומתן יתר. כדי להימנע מהמצב הבעייתי הזה ריכזנו לכם כמה מילים וביטויים שאולי כדאי שתשאירו בבית במהלך משא ומתן על השכר שלכם.

Credit: Pixabay

"המשכורת האידיאלית שלי היא…"

תזכרו כלל – לא לחשוף את הקלפים שלכם בראיון עבודה וספציפית כשאתם מנהלים משא ומתן על המשכורת. המשכורת האידאלית שאתם חותרים אליה זה לא מידע שהמעסיקים הפוטנציאליים שלך צריכים לדעת. ברגע שתגיד להם מה אתה רוצה, אתה יכול להבטיח פחות או יותר שלא תקבל אגורה נוספת – גם אם הם בתחילה היו מוכנים לתת יותר. משכורת היעד שלך היא מספר שצריך להישאר איתך.

"אני חושב שמגיע לי…"

המילה "לחשוב" היא מילה פסיבית המעידה שאינך בטוח במשהו. מעסיקים פוטנציאליים צפויים להסתער על חוסר האמון הזה. תעשו תיקון קל במשפט הזה, הסירו את המילה "חושב" מהמשא ומתן שלכם על מנת להישמע יותר סמכותיים באופן מיידי.

"מקווה"

האם אתם רואים כאן דפוס? שימוש במילים או ביטויים פסיביים או שאפתניים ("קיוויתי ל…") יביאו אתכם לכישלון בכך שייראה כאילו מעולם לא באמת ציפיתם למה שביקשתם. במקום זאת, דברו בביטחון על כמה ערך אתם יכולים להביא לחברה.

"אני אצטרך ללכת עם מישהו אחר…"

למרות שזה נהדר שיש לכם הצעות אחרות על השולחן, להעלות בשיחה "איומים" בסגנון הזה הוא מהלך מסוכן. במקום זאת, ספרו לחברה שקיבלת הצעות אחרות אך הקפידו להדגיש שאתם רוצים לגרום לזה לעבוד עם החברה הזו יותר מכל.

"אני שונא לשאול…"

לעולם אל תתנצלו על כך שביקשתם יותר כאשר דנים בשכר. במקום זאת, היכנס למשא ומתן מתוך אמונה שבאמת מגיע לכם הכסף הזה כפיצוי על כל מה שאתם עושים או יכולים לעשות עבור החברה. המעסיק הפוטנציאלי שלך לא עושה לכם טובה בכך שהוא שוכר אתכם – אתם מרוויחים כל מה שאתם מקבלים.

"תודה בכל מקרה."

אז מה עושים אם המשא ומתן לא בדיוק מתקדם כמתוכנן? נסו לא להתייחס לחוסר הסכמה כסופה של עסקה, אלא לראות בה תחילתו של משא ומתן. כחלופה, נסו לומר, "מתי נוכל להמשיך את השיחה הזו?" – ואז לא לתת לשאלה להישאר בלי תשובה.

האמת היא שאף אחד לא אוהב לדון בשכר. אבל אף אחד לא יעשה את זה בשבילכם. תתרגלו בבית (בקול!) מה בדיוק אתם הולכים להגיד ולבקש, כדי לבנות את הביטחון העצמי שלכם במשא ומתן, על מה שאתם רוצים – ועל מה שמגיע לכם. בהצלחה!