כך תתמודדו עם לחץ בצורה הטובה ביותר כשאתם מחפשים עבודה

אתם נמצאים בתקופה של חיפושי עבודה? אם התשובה שלכם לשאלה הזאת היא 'כן', סביר להניח שאתם נמצאים בקבוצה של מעל 70% מחפשי עבודה שמעידים שהתהליך הזה גורם להם לתחושות של לחץ וחרדה, נתון שהוא דיי מובן מאליו.

כל מי שאי פעם נאלץ לחפש באופן אקטיבי עבודה יודע שזה תהליך מציק ומלחיץ. הלחץ הזה יכול "לשתק" הרבה אנשים ולגרום להם לתפקד פחות טוב כשהם נמצאים מתחת לזכוכית מגדלת של המראיינים, במיוחד אם הם לא יודעים איך להתמודד ולנהל נכון את הלחץ הזה.

לאחרונה נתקלנו ביוטיוב בהרצאת TED מעניינת במיוחד בנושא התמודדות עם לחץ של פסיכולוגית בריאותית בשם קלי מקגוניגל, שמסבירה בהרצאה המרתקת שלה איך אתם יכולים לשנות את ההתמודדות והתפיסה שלכם על הלחץ שאתם מרגישים בזמן סיטואציות לא נעימות שמלחיצות אתכם, כמו לדוגמה ראיון עבודה, וכך לגרום לגוף שלכם להתמודד בצורה טובה יותר במצבים הללו.

מדובר ב-14 דקות שיכולות לגמרי לשנות את החיים שלכם והתפיסה שיש לרובנו על לחץ, אנחנו ממליצים לכם בחום לפנות לעצמכם רבע שעה להאזין להרצאה הסופר מעניינת שלה.



מקגוניגל מאתגרת אותנו להפסיק להסתכל על 'לחץ' כעל משהו שלילי, במקום זאת עלינו ללמוד לרתום את האנרגיה שהלחץ מייצר בגוף שלנו על מנת להיות טובים יותר במשימה שאותה אנחנו צריכים לבצע עכשיו.

היא חושפת בהרצאה שרמות מסוימות של לחץ הן טובות, לגוף ולבריאות הכללית שלנו. זה גורם לנו להיות יותר חזקים מבחינה פיזית ורגשית וזה מאפשר לנו ליצור קשרים טובים יותר עם אנשים.

קלי מקגוניגל היא מרצה מאוניברסיטת סטנפורד, פסיכולוגית בריאותית מומחית שחוקרת את הקשר בין הגוף לנפש. מקגוניגל עוזרת לאנשים לפתח דרכים  פרקטיות שהם יכולים לשלב בפעולות היומיות שלהם. דרך המחקר שלה על 'כוחו של הלחץ' היא הבינה שהלחץ בפני עצמו אינו הגורם לתחלואה שכולם חושבים שהוא.

במקום זאת מקגוניגל טוענת שללמוד לחבק ולקבל את הלחץ יכול לגרום לנו להתחזק ולהתאושש מהר יותר בסיטואציות שונות שמלחיצות אותנו.

אז בפעם הבאה שאתם נמצאים בראיון עבודה, דינמיקה קבוצתית, מבחן מאתגר ואתם מרגישים שהלב שלכם מתחיל לפעום בחזוקה ובלוטות הזיעה מתחילות לעבודה שעות נוספות למרות שיש מזגן בחדר, תבינו שזאת הדרך של הגוף שלכם להגיב ללחץ ואם אתם תקבלו את זה ותבינו שזאת הדרך שלכם להיות יותר חדים אתם תתמודדו עם הסיטואציה הזאת טוב יותר.