5 מטרות שמחפשי עבודה צריכים להגדיר לעצמם השנה

שנה חדשה מביאה עימה הרבה מחשבות וחשבונות נפש שאנחנו עושים עם עצמנו בראש וזה זמן נהדר לשבת ולחשוב על איפה היית ומה עשית השנה, לאיפה אתם מעוניינים להתקדם בפרוס השנה החדשה ואיך אתם הולכים לעשות את זה בדרך הטובה ביותר. בזמן שרובנו מתעסקים בחשבונות נפש הקשורים לעניינים אישיים ונפשיים יותר, זה זמן נהדר לחשוב על ההיבטים המקצועיים שלכם ולהגדיר כמה יעדים ומטרות מהבחינה של הקריירה שלכם.

ריכזנו לכם כמה הצעות והמלצות חשובות עבור פיתוח הקריירה והצבת יעדים ומטרות להתקדמות המקצועית שלכם השנה, יחד עם טיפים שיעזרו לכם להשיג את אותן מטרות. החלק הכי טוב בכל הסיפור הזה הוא שכל אחד יכול להשתמש בטיפים הללו, לא משנה באיזו תעשייה אתם נמצאים ומה הנישה שלכם או המסע המקצועי שבו אתם צועדים.

מטרות לשנה החדשה
Credit: Pixabay

תחשבו על הטווח הקצר והטווח הארוך

כשאתם יושבים לשרטט את היעדים שלכם בכל הנוגע להיבט המקצועי שלכם, תכללו שילוב של יעדים לטווח-הקצר ויעדים לטווח הארוך. היעדים לטווח הקצר יהיו דברים שאתם יכולים להשיג בקרוב (לדוגמה בטווח זמן של 3-6 חודשים), והיעדים לטווח הארוך יותר הם הדברים שייקח לכם ליישם בסביבות השנה קדימה או קצת יותר.

נסו להציב יעדים קצרי מועד שיעזרו לכם להשיג את היעדים לטווח הארוך שלכם. לדוגמה, יעד לטווח קצר של קבלת תעודת הסמכה בשפת קוד מסוים אולי נראית כמו עוד שורה מגניבה להוסיף לרזומה שלכם, אך האם היא עוזרת לכם להשיג את המטרה לטווח הארוך לפתח קריירה של מעצב פנים? ממש לא בטוח. ולכן תחשבו מה היעד הרחוק שלכם, לאן אתם רוצים להגיע עוד שנה-שנתיים ובהינתן שזאת המטרה הרחוקה יותר תציבו יעדים קצרי מועד שיקדמו אתכם אל עבר המטרה הרחוקה.

כמו כן אל תתנו לעובדה שהיעדים לטווח הארוך שלכם נראים רחוקים מנקודת הזמן הנוכחית, זה חלק מהתהליך! רק תשתדלו להגדיר את היעדים לטווח קצר וטווח ארוך בצורה חכמה – SMART

  • Specific – ספציפיות
  • Measurable – בצורה מדידה
  • Achievable – דברים שהם ניתנים להשגה
  • Realistic – תהיו ריאליסטיים, תציבו מטרות ברות השגה
  • Timely – מטרות שניתן להשיג בטווח זמן מוגדר, חשוב שזה יהיה אפשרי מבחינת זמן

שימוש בשיטה הזאת של SMART להצבת מטרות תעזור לכם לגבש את הצעדים שאתם צריכים לקחת על מנת ליישם את התכנית שלכם לטווח הארוך.

תמצאו עבודה גמישה

ישנן הרבה סוגים של עבודות גמישות (עבודה מהבית / עבודה היברידית / עבודה חלקית ועוד) חשוב שתבינו איזה סוג של עבודה גמישה הכי מתאמיה לסגנון החיים שלכם לפני שאתם מתחילים לחפש עבודה. אם אתם נמצאים כרגע במקום עבודה והעניין של הגמישות מפריע לכם אולי שווה לכם לשקול לשבת עם הבוס הנוכחי שלכם ולבדוק את האפשרות של שינוי צורת העבודה הנוכחית, ממצב של עבודה מהמשרד לעבודה היברידית (לדוגמה יומיים בשבוע מהמשרד ושלושה ימים עבודה מהבית). יכול להיות שתופתעו והבוס שלכם יזרום איתכם ואז לא תצטרכו לחפש עבודה חדשה.

לשנות קריירה

שנה חדשה מביאה איתה הרבה פעמים שינויים. שינוי יכול להיות להתחיל לעשות ספורט, לנסוע למקום שלא הייתם בו בעולם או אפילו התחלת קריירה חדשה לגמרי. לא משנה מה תחום העיסוק שלכם ומה תחום העיסוק אליו אתם רוצים להגיע ההווה הוא הזמן הכי טוב שאתם יכולים להתחיל ליצור את השינוי הזה בקריירה שלכם. קחו לעצמכם קצת זמן להבין מה אתם צריכים לעשות על מנת לעשות את הסוויטץ' הזה, לאחר מכן תציבו לעצמכם את המטרות שיעזרו לכם לצאת להרפתקה המקצועית הזו.

תעשו לעצמכם שדרוג מקצועי

לא משנה מה הם היעדים המקצועיים שהצבתם לקריירה שלכם (עבודה חדשה, קידום וכו') אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג את מה שאתם רוצים זה להוסיף לעצמכם כמה הכשרות רלוונטיות לארסנל המקצועי שלכם. כדי להחליט מה מתאים לכם עליכם לקרוא תיאורים של משרות רלוונטיות על מנת להבין איזה תעודות מקצועיות בדיוק מחפשים היום בשביל התפקיד שאתם רוצים להגיע אליו. תבינו מה בדיוק חסר לכם ברזומה ובהכשרות שעשיתם כדי לדעת מה אתם צריכים ללמוד ואז תבינו מה היעדים המקצועיים שאתם צריכים להשיג השנה.

תנו בחזרה

פעילות התנדבותית עוזרת לכם לתרום בחזרה לקהילה והיא יכולה להביא לכם קארמה חיובית לקריירה. לדוגמה אם היעד שלכם זה שינוי קריירה, פעילות התנדבותית יכולה לעזור לכם להשיג את היכולות שאתם צריכים על מנת לבצע את השינוי הזה. כמו כן זה יכול להכיר לכם אנשים חדשים לרשת המקצועית שלכם שאולי יוכלו לחבר ביניכם לאנשים בתחום החדש אליו אתם מעוניינים להיכנס.

תעדכנו את הפרופיל

גם אם אין לכם תכניות מוגדרות לחפש עבודה באופן אקטיבי השנה, אחת המטרות שלכם השנה צריכה להיות לעדכן את הרזומה שלכם ואת פרופיל הלינקדאין שלכם. מגייסים בחברות השמה מחפשים בלינקדאין אחרי מועמדים פאסיביים ועושים להם Headhunting. אתם לא יכולים לדעת מתי ההזדמנות המקצועית המושלמת תפגוש אתכם ולכן זה סופר חשוב שקורות החיים שלכם והפרופיל לינקדאין שלכם יהיו עדכניים, דבר זה יפתח בפניכם בקלות דלתות שלא חשבתם שנמצאות שם בכלל.