5 דרכים לייצר הכנסה באמצעות אתר אינטרנט

בכתבה הזאת אני אמנה בפניכם מספר דרכים שבאמצעותן תוכלו לייצר לעצמכם הכנסה מאתר אינטרנט משלכם. חשוב לציין שהכתבה מונה את הדרכים שבאמצעותן ניתן לייצר את ההכנסה הזאת, אך אינה כוללת איך בעצם לבנות אתר אינטרנט ולהביא אליו תנועת גולשים, אך סביר להניח שתמצאו אינספור מדריכים בנושא ברחבי הרשת. הכתבה יוצאת מנקודת הנחה שיש לכם כבר אתר אינטרנט בנוי בנישה שבחרתם ואתם רוצים לדעת כיצד תוכלו לייצר ממנו הכנסה.

כל השיטות שאני כותב עליהן בכתבה הזאת הן שיטות שאני מיישם אותן יום-יום ברשת האתרים שבבעלותי והן מניבות לי הכנסה של כמה אלפי שקלים בכל חודש.

במידה ויש לכם שאלות על הדרכים שמניתי בכתבה או משהו שלא היה ברור אתם יותר ממוזמנים לכתוב לי את השאלות בתגובות לכתבה ואני אשתדל ככל הניתן לענות לכם בהקדם. בנוסף אם יש לכם דרכים נוספות לייצר הכנסה או להוסיף מוניטיזציה לאתר אינטרנט, אתם מוזמנים לכתוב אותן בתגובות. עכשיו בואו נתחיל.

Credit: Pixabay

גוגל אדסנס

גוגל אדסנס היא אחת מרשתות הפרסום של גוגל (בנוסף לרשתות אחרות כמו adx , admob) והיא בעצם חלוקת רווחים שגוגל מבצעים עם בעלי אתרים (publishers) אשר מטמיעים באתרים שלהם באנרים בגדלים שונים ומיקומים שונים של גוגל והם מתחלקים עם גוגל ברווחים כאשר גולשים באתר שלהם מקליקים על הבאנרים. בעצם מי שמשלם על הקליק זה המפרסם, הוא מעביר את התשלום לגוגל והם נותנים לבעל האתר חלק מהרווחים.

גוגל אדסנס זאת אחת הדרכים הכי עתיקות ואמינות שיש ברחבי הרשת לייצר הכנסה אך חשוב לציין שעל מנת לייצר מאדסנס הכנסה רצינית צריך אתר אינטרנט עם תנועת גולשים גדולה מאוד. כמו כן גוגל מנטרים את מקורות התנועה של האתרים ואת הקליקים שמייצרים בהם ובמידה והם מזהים פעילות חשודה הם יכולים בקלות לסגור חשבונות אדסנס שמציגים פעילות חשודה.

תוכניות שותפים

תוכנית שותפים זו אחת הדרכים הטובות ביותר שניתן לעשות באמצעות הכנסה, במיוחד אם יש לכם אתר בנישה ספציפית שמקבל תנועת גולשים גדולה או שהאתר שלכם מקודם בביטויים ספציפיים שרלוונטים לתוכנית שותפים. ההגדרה של תוכנית שותפים היא מאוד רחבה ויש להמון אתרי מכירה תוכניות שותפים מהם ניתן לייצר הכנסה, לדוגמה – אלי אקספרס, אמזון, KSP, Booking, בראבו ועוד.

תתארו לעצמכם שיש לכם אתר שמסקר מוצרי אלקטרוניקה שונים ונכנסים אליכם לאתר באופן קבוע גולשים אשר קוראים את הסיקורים שלכם על מוצרי האלקטרוניקה. אתם בתור בעלי האתר יכולים לשלב בכל מוצר לינק הפנייה לעמוד מכירה באמזון/אלי אקספרס או כל אתר אחר שיש לו תוכנית שותפים ובמידה והגולשים שהפנתם מבצעים רכישה של המוצר אתם תקבלו אחוז מסוים מהמכירה.

בניגוד לגוגל מהסעיף הקודם שישלמו לכם פר קליק, כאן מדובר בתשלום על ביצוע מכירה בפועל שנוצרה מההפניה שלכם. זה אמנם קורה בתדירות נמוכה יותר מאשר קליקים אך הכסף שאפשר לייצר מהמכירות הללו הוא יפה מאוד, במיוחד אם מדובר במוצרים עם מחיר גבוה.

בנוסף אחד היתרונות בתוכניות שותפים כמו של אלי אקספרס ואמזון (גם באתרים אחרים) זה כל הרכישות שבוצעו על ידי היוזר שהעברתם לאתר יניבו לכם אחוזים. משמע אתם הפנתם את היוזר לעמוד הרכישה של מוצר מסוים, לדוגמה אוזניות אלחוטיות, והוא רכש אותן ובנוסף רכש עוד מספר מוצרים. אתם תקבלו אחוזים מהרכישה הכוללת ולא רק מהמכירה של האוזניות האלחוטיות.

אאוטבריין / טבולה

מכירים את זה שאתם גולשים באתר אינטרנט ויש בסוף הכתבה רכיב שממליץ לכם על כתבות נוספות שאולי תרצו לקרוא? ברוב האתרים הגדולים (בישראל ובעולם) מדובר ברכיב של אחת משתי חברות (אאוטבריין וטבולה). הרכיב הזה נותן הצעות של פוסטים/כתבות מהאתר שלכם ובנוסף הוא מציע גם כתבות מאתרים אחרים של מפרסמים. ברגע שגולש מקליק על הכתבה לאתר החיצוני אתם (בעל האתר) מקבלים הכנסה על הקליק הזה שייצרתם.

הקונספט של מודל ההכנסה הזה דומה מאוד לזה של גוגל, משמע הכנסה פר קליק, ככל שיהיו יותר קליקים על הרכיב שלכם וספציפית על ההמלצות לאתרים חיצוניים אתם תוכלו בפוטנציה לקבל יותר כסף. כמובן ממש כמו גוגל גם החברות הללו מנטרות את הפעילות של האתרים על מנת לוודא שאין פעילות חשודה וקליקים פיקטיביים.

פרסום כתבות

במידה ויש לכם אתר שיש לו דירוג גבוה בגוגל מבחינת מדדי דירוג שונים שמקדמי אתרים לרוב מסתכלים עליהם (TF, CF , DR ועוד) האתר שלכם יכול להיות אטרקטיבי מאוד עבורם בשביל לפרסם כתבות SEO, במיוחד אם האתר שלכם נמצא באותה נישה של אתר הלקוח שלהם, אך זה כמובן לא מחייב וגם אם האתר שלכם הוא בנישה כללית ויש לו דירוג גבוה, עדיין סביר להניח שתמצאו לא מעט מקדמי אתרים שיהיו מוכנים לשלם לכם סכומים של כסף על מנת לפרסם אצלכם כתבות עם לינקים בביטוי חיפוש שונים לאתרים אותם הם מקדמים.

חשוב לציין שגוגל לא אוהבים מניפולציות כאלה שנכנסות להגדרה של "קידום אתרים כובע שחור" שכולל קניית לינקים ועבודה כזאת לאורך זמן ובצורה לא מידתית יכולה לפגוע בדירוג האתר שלכם. בנוסף אם תפרסמו באתר שלכם כתבות עם לינקים והפניות לאתרים בנישות בעייתיות שגוגל לא אוהב אתם יכולים לסכן את הדירוג והכוח שיש לאתר שלכם.

מכירה ישירה

הדרך האחרונה שעליה נדבר בכתבה היא מכירה ישירה, זה בעצם מודל ההכנסה הכי טוב שאפשר לקבל ממפרסמים. אתם סוגרים עם לקוח פוטנציאלי fixed price על חשיפה שאתם תציגו את המודעות שלו במיקום מסוים, לזמן מסוים ו/או לכמות חשיפה מסוימת עבור מחיר מוגדר. לעיתים מגדים את התשלום לפי CPM משמע מחיר לפי אלף חשיפות ולעיתים זה יכול להיות מחיר מוגדר מראש.

המודל הזה לרוב רלוונטי לאתרים גדולים עם טרפיק רציני ולכן אם אתם נמצאים בתחילת דרככם עם בלוג / אתר שלא מקבל מיליוני צפיות עמודים בחודש סביר להניח שזה לא רלוונטי אליכם בשלב זה.