דברים שכדאי לכם למוד לקראת הפעם הבאה שאתם מבקשים העלאה במשכורת

אתם רוצים לבקש מהבוס שלכם העלאה במשכורת, אבל אתם לא ממש סגורים איך בדיוק לפנות אליו בנושא ולהציף את הנושא המורכב הזה. כן, יש לכם חברים מהבית או חברים למקצוע שעשו בהצלחה משא ומתן וקיבלו העלאה אבל יש בכם פחד שהשיחה הזאת לא תישא פרי, אתם תקבלו את התשובה השלילית מהבוס ואתם תיראו כמו עובדים לא מקצועיים.

החדשות הטובות שיש לנו בשבילכם הם קודם כל שיש כיום הרבה מנהלים שרואים בהעלאה דבר נחוץ והכרחי שעובדים צריכים לקבל או לכל הפחות לבקש. לבקש העלאה (בזמן הנכון כמובן) יכול להראות למנהלים שלכם שאתם:

  • מעוניינים לגדול ולהשתפר
  • מוכנים לתת מעתמכם למען הארגון
  • שאתם מאמינים ביכולות שלכם
  • שיש לכם חזון לעתיד

לבקש העלאה במשכורת זה דבר לגיטימי לגמרי – במיוחד אם יש לכם סיבה טובה לבקש העלאה. אם אתם מגיעים לשיחה כזאת עם עובדות, הבנה של התפקיד והתרומה שלכם לארגון בו אתם נמצאים והכנתם את עצמכם כמו שצריך לשיחה הזאת עם המנהלים שלכם, אתם יכולים לבוא עם בטחון ולהרגיש שיש לכם קייס לקבלת השדרוג במשכורת המבוקש.

via GIPHY

אז איך מתחילים? תתמקדו ב-5 טיפים הבאים כשאתם באים לבקש העלאה

תדעו מתי זה הזמן הנכון לבוא ולבקש את ההעלאה שלכם

אתם בטוח מכירים את המשפט המוכר "תזמון זה הכל בחיים" וזה עוד יותר נכון כאשר אתם מתכוונים לפנות למנהלים שלכם על מנת לבקש העלאה. זה השלב הראשון שאתם צריכים לבחון כאשר אתם רוצים לעשות פנייה שכזאת. ההגיון מאחורי הפנייה שלכם צריך להיות הדברים הבאים:

עומס העבודה שלכם עלה משמעותית בתקופה האחרונה

האם לקחתם בתקופה האחרונה יותר תחומי אחריות על עצמכם? האם היו צמצומים בארגון שלכם? אם לקחתם על עצמכם יותר תחומי אחריות באופן קבוע (לא כאלה שמוגדרים כמשהו זמני) זה הגיוני לחלוטין שתבקשו על כך העלאה במשכורת.

גיליתם שליכולות שלכם יש ערך גבוה יותר בשוק מאשר המשכורת הנוכחית שלכם בארגון

לעיתים אנחנו לומדים דברים חדשים כחלק מהעבודה השוטפת שלנו. או אולי היכולות הללו שאתם עושים בתפקיד בארגון שלכם מוערכים יותר בארגונים אחרים בתקופה הנוכחית. אם אתם מרגישים שהערך שוק של היכולות שלכם גבוה יותר ממה שאתם מקבלים במשכורת כרגע, זה לגמרי מובן שתשקלו לבקש העלאה במשכורת.

קיבלתם קידום

הרבה ארגונים מפרגנים לעובדים שלהם עם קידום לתפקידים חדשים אך שוכחים לקדם גם את המשכורת שלהם עם העלאה מתבקשת. אם זה התרחיש שקרה לכם, זה בהחלט זמן טוב לחשוב ולשקול את תחומי האחריות החדשים שלכם לעומת אלה שעשיתם עד עתה בתפקיד הקודם ולשקול לבקש העלאה – גם אם התשובה שתקבלו תהיה "לא". חשוב לזכור שזה שאתם מבקשים העלאה במשכורת מראה לצוות ההנהלה שלכם שאתם מעוניינים להישאר בארגון לטווח הזמן הארוך ויש לכם מוטיבציה להיכנס לתפקיד החדש.

תתמקדו ב"סיבה הנכונה" לבקשה שלכם

זיכרו, כשאתם חושבים על לבקש העלאה, אתם מבקשים את זה בגלל שזה מגיע לכם – לא בגלל שאתם צריכים את זה. כמו כן תשתדלו לשמור במהלך השיחה מיקוד על כמה אתם תרמתתם ומתכוונים לתרום לארגון שלכם.

אל תפחדו לנקוט יוזמה

עוד לפני שאתם פונים לצוות ההנהלה במטרה לבקש את השדורג המיוחל שלכם, עליכם להציג חזות חדורת מוטיבציה למנהלים שלכם. השתדלו לנהל איתם שיחות בהם תציגו את המטרות שלכם בתפקיד הנוכחי, תבקשו פידבק ו/או המלצות על איך ניתן להשתפר בתפקיד ומה אתם יכולים לעשות על מנת למצב את עצמכם לקראת התפקיד הבא. פגישות ושיחות כאלה מראות שאתם עובדים מסורים לארגון שרוצים להתקדם בו ולקבל עוד תחומי אחריות.  אחרי שתיצרו לעצמכם את התדמית הזו בעיני צוות הניהול שלכם, אתם בעצם תכשירו את הקרקע לבוא ולקדם את הבקשה של ההעלאה.