מייל, הודעה או טלפון? המחקר הזה גילה את התשובה לשאלה החשובה הזאת

מכירים את זה שאתם נמצאים בעבודה ויש לפניכם בעיה שאתם לא יודעים להתמודד איתה. אתם מבינים שאתם חייבים לפנות לגורם כלשהו בחברה על מנת שהוא יעזור לכם כי אין שום סיכוי שאתם תוכלו לפתור את הבעיה בצורה הכי טובה ועכשיו אתם צריכים להחליט איך לפנות אל הגורם המוסמך בארגון שלכם על מנת שיפנה זמן ויעזור לכם לפתור את הבעיה.

מצד אחד מדובר במצב שבטוח כולם מכירים, וזה מבלי להיכנס לנישה בה אתם עובדים ומה בדיוק אתם עושים בעבודה שלכם, תמיד יהיה לכם מצב כזה כי אין מה לעשות אנחנו לא סופרמנים, אנחנו לא יודעים לעשות הכל ולכל אחד יש תחומי התמחות שונה.

הבעיה מתחילה כשאתם צריכים עזרה מאותו גורם והוא לא להוט לעזור לכם מסיבות שונות, לדוגמה אם הוא גם ככה עמוס עם הרבה פניות של גורמים אחרים בחברה, או שאתם לא מכירים ואין ביניכם אינטרקציה שוטפת ועכשיו הוא צריך לפנות מהזמן שלו על מנת לעזור לכם בצורה הטובה ביותר.

נשאלת השאלה איך תפנו אל אותו גורם בחברה על מנת שיעזור לכם בדרך המהירה ביותר? האם יש יתרון כלשהו לצורת הפנייה (במייל, בטלפון, בשיחת וידאו, בפגישה וכו'), תותפעו לגלות שמחקר חדש שפורסם לאחרונה עונה על השאלה הזאת בדיוק.

קודם כל ניגש לשורה התחתונה – כשאתם צריכים עזרה ממישהו בעבודה עדיף לכם לא לשלוח לו מייל. אחרי כן הדבר הבא שעדיף לכם לא לעשות זה לשלוח לו הודעת טקסט מכל סוג. מחקר שפורסם לאחרונה גילה שאנשים יסכימו לתת עזרה למישהו שמבקש מהם פנים אל מול פנים, הרבה יותר מאשר בקשות לעזרה שהם יקבלו בהודעות טקסט, אך משום מה אותם אנשים שצריכים עזרה בעבודה לרוב יעדיפו לא לגשת לגישה של פנים-אל-מול-פנים (או טלפון).

המחקר הראה שבקשות עזרה שבוצעו במחקר פנים אל מול פנים היו אפקטיביות יותר בשיעור של 67% אשר בקשות שעברו בצורה של שיחות אודיו ווידאו. כותבת המחקר, פרופסור ונסה בונס, מאוניברסיטת קורנל הוסיפה שמחקר נוסף שלה הראה שבקשות שעברו בפורמט של אודיו ווידאו היו אפקטיביות יותר מבקשות של מייל בשיעור של 86%.

סה"כ ההשתתפו במחקר 1490 אנשים, הנחקרים היו אנשים שהם זרים אחד לשני. אחד הדברים המעניינים ביותר שעלו במחקר היה שהנבדקים במחקר הקלו ראש במידה ניכרת באפקטיביות של תקשורת פנים אל מול פנים.