5 דברים שאסור להגיד בראיון עבודה

ראיונות עבודה יכולים להיות מורטים עצבים. קשה לזכור מהי הדרך הטובה ביותר לענות על כל שאלה שעשויה לעלות בראיון, ולכן חשוב להגיע כמה שיותר הכנה לפני הראיון.

רוב האנשים מקבלים את עבודתם באמצעות נטוורקינג או הפניות; עם זאת, חלק מהאנשים יוצאים לראיונות עבודה ומגישים בקשות. ראיונות עבודה הם לרוב מלחיצים, אבל אם תתכוננו אליהם נכון, הם יכולים להצליח.

לקבלת תובנה מסוימת לגבי מה לא לומר בראיון עבודה, פנינו לכמה משרדי השמה לקבלת דוגמאות מהחיים האמיתיים של מראיינים שחולקים שאלות נפוצות ומה לא לומר בתגובה ואלה עיקרי הדברים שהיו להם להמליץ לנו לא להגיד בראיון עבודה:

כשאתה מתראיין למשרה חדשה, זה יכול להיות קל להיקלע להתרגשות של מציאת מעסיק חדש פוטנציאלי. זה אומר שאתה עלול לשכוח שזו לא הזדמנות להתפאר בהישגים שלך.

אל תדברו על מה שהשגתם או על כמה שנות ניסיון יש לכם מבלי שתישאלו. אזכור מידע זה שם את המראיין במקום ועלול לגרום לו להרגיש מוצף עם כל הניסיון שלך.

דבר אחד שאסור לומר בראיון עבודה הוא "אני מוכשר יתר על המידה לתפקיד הזה" או "אני לא צריך את העבודה הזו כי הציעו לי הזדמנויות אחרות". מענה מסוג זה רק ירתיע מעסיקים מלרצות להעסיק אותך.

לעולם אל תגיד משפט בסגנון של "אז מה בעצם אתם עושים" או "לא הבנתי מה הקטע של החברה שלכם", עליך להגיע מוכן לראיון עבודה, אם אתה שואל שאלות בסגנון הזה זה אומר שאין לך מושג מה אתה עושה כאן וזה ממש יוריד את הסיכויים שלך להתקבל למשרה. אז עליך לעשות מחקר מקדים על החברה לפני שאתה מגיע לראיון ולבוא עם שאלות קונקרטיות.

אל תלכלכו על מקום העבודה הקודם שלכם, זה לא יעזור לכם בכלל אם תסבירו את הסיבה לעזיבה של מקום העבודה הקודם כי המעסיקים שלך היו קמצנים או כל תיאור אחר. פשוט לא ללכלך, תמצאו מה להגיד על מקום העבודה הקודם מבלי לזרוק עליו זבל. בנוסף גם הבוס הקודם שלכם אל תטנפו עליו, זה נראה לא טוב כאשר עובד לשעבר מטנף על מקום העבודה הקודם (או הנוכחי) גם אם זה מרגיש לכם שזה בצדק.

אם יש לכם משפטים נוספים שממש לא כדאי לומר בראיון עבודה אתם מוזמנים להוסיף אותם בשרשור התגובות לכתבה. מקווים שעזרנו לכם קצת על מנת לצלוח את ראיון העבודה העתידי שלכם.